Základní informace:

Název organizace:    Pečovatelská služba Kutná Hora, příspěvková organizace

Adresa:                            Pirknerovo nám. 202, 284 01 Kutná Hora

IČO:                                   61926973

Právní forma: příspěvková organizace s vlastní právní subjektivitou

Zřizovatel:                     Město Kutná Hora

Zřízena ke dni:            1.7.1995

Zřizovací listina:  vydána dne  30.6.1995 na základě usnesení zastupitelstva

Města Kutná Hora č. 76/95 ze dne 23.3.1995

 

Naše organizace navazuje na pečovatelskou službu, která byla v Kutné Hoře založena již v 70-tých letech minulého století. Tehdy byla součástí Okresního ústavu sociálních služeb.

Předmět hlavní činnosti:

  • poskytování terénních a ambulantních pečovatelských služeb;
  • provoz Centra denních služeb.
Hospodářská činnost (vykonávána na základě živnostenského oprávnění):
  • pedikúra.
Organizační složky:
  • PS KH Pirknerovo nám. 202, Kutná Hora (vedení organizace, provozní účetní, zázemí pracovníků sociální péče);
  • Středisko osobní hygieny – Pirknerovo nám. 202, Kutná Hora;
  • Středisko osobní hygieny – U Havírny 922, Kutná Hora;
  • Středisko osobní hygieny – Školní 401, Kutná Hora;
  • Centrum denních služeb (dále jen „CDS“) – U Havírny 922, Kutná Hora.

Hlavní cíle:

  • spolupracovat s klientem, jeho rodinou a institucemi návazné sociální sítě v zájmu zajištění či zlepšení situace klienta;
  • provádět činnosti vedoucí ke zlepšení a udržení soběstačnosti a samostatnosti klienta, při tom přistupovat ke klientovi jako k jedinečné lidské bytosti mající své individuální potřeby;
  • dále rozšiřovat penzum poskytovaných služeb a klientely;
  • uspokojovat co nejvíce zájemců o službu;
  • podporovat celoživotní vzdělávání pracovníků;
  • dodržovat standardy kvality sociálních služeb;
  • soustavně kontrolovat a hodnotit poskytované služby.
Důležitým prvkem při poskytování sociálních služeb je kvalita. Služby poskytujeme v souladu se Standardy kvality sociálních služeb“. Nedílnou součástí pracovního chování a jednání pracovníků je etika. Zásady etického chování jsou obsaženy v dokumentu “Etický kodex PS KH“.
Sociální služby jsou poskytovány občanům, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, zejména z důvodu snížené samostatnosti, soběstačnosti, mobility, věku nebo zhoršeného zdravotního stavu, tedy občanům, kteří jsou odkázání na pomoc druhých při péči o sebe a svoji domácnost.

Cílová skupina osob, kterým poskytujeme služby, jsou osoby se zdravotním postižením, s jiným zdravotním postižením, s tělesným postižením a senioři:

  • starší senioři (nad 80let).
  • mladí dospělí (19 – 26 let);
  • dospělí (27 – 64 let);
  • mladší senioři (65 – 80 let);

Pečovatelská služba je klientům poskytována ve městě Kutná Hora a v obcích regionu, se kterými máme uzavřenou smlouvu na poskytování sociálních služeb. Sociální služby jsou poskytovány ve formě terénní (v domácnostech klientů) a ambulantní (Centrum denních služeb a střediska osobní hygieny). Pečovatelská služba je rovněž zajišťována v domech pro seniory (U Havírny, Školní). Žádosti o přidělení bytu v těchto domech se podávají na Městském úřadu Kutná Hora – odbor správy majetku (Havlíčkovo nám. 552), žádost je možné stáhnout a vytisknou v sekci „Žádosti ke stažení“.

 Principy a zásady, kterými se řídí pracovníci PS KH při práci s klienty:

  • dodržování práv klientů (základních lidských práv, jež jsou dána právním systémem ČR, práv vztahujících se k poskytovaným službám) – pracovníci dbají na to, aby nedocházelo k porušování práv klientů, respektují hodnotu a důstojnost každého člověka;
  • rovný přístup bez diskriminace k osobám rozdílného původu, rasy, postavení, věku, pohlaví, sexuální orientace, postižení, náboženského vyznání, atd.;
  • respektování volby a svobodného rozhodování klientů – pracovníci respektují svobodné rozhodování klientů týkající se druhu a četnosti poskytovaných služeb, volby pracovníka, atd.;
  • respektování individuality klienta (politických názorů, životních hodnot, zdravotního postižení, atd.);
  • flexibilita – služby se pružně přizpůsobují potřebám klienta;
  • diskrétnost, zachovávání mlčenlivosti, respekt k soukromí klienta;
  • odbornost, kvalita poskytované sociální služby;
  • dodržování profesní etiky;
  • týmová spolupráce.
Dlouhodobým cílem PS KH je poskytovat klientům pečovatelské služby na profesionální úrovni a neustále zvyšovat jejich kvalitu. Naší snahou je vyhovět potřebám a přáním klientů vždy v rámci možností. Důraz klademe na to, abychom se na četnosti a způsobu poskytování služeb s klientem domluvili, aby nedocházelo ke komplikacím či nedorozuměním. Také dbáme na to, aby příliš často nedocházelo ke změně pracovníka sociální péče (klíčového pracovníka), tedy k narušení již vytvořeného přátelského vztahu mezi klientem a pečujícím pracovníkem. 
V oblasti péče o klienty spolupracujeme zejména s:
  • Oblastní nemocnicí Kolín – nemocnicí Kutná Hora (zdravotně-sociální pracovnice, oddělení LDN);
  • Městským úřadem Kutná Hora (odbor sociálních věcí a zdravotnictví);
  • LCC domácí péče;
  • občanským sdružením “Život 90“;
  • občanským sdružením “Digno”;
  • Českým červeným křížem Kutná Hora – Alice (domácí péče);
  • praktickými a odbornými lékaři.